تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/02 - 12:53
کد خبر: 485684

در سینما فلسطین برگزار شد؛

شب شعر «طوفان خشم»/ دعوت از هنرمندان برای آغاز یک جهاد هنری

شب شعر «طوفان خشم»/ دعوت از هنرمندان برای آغاز یک جهاد هنری

ویژه‌برنامه شب شعر "طوفان خشم" همزمان با جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در نوار غزه شامگاه گذشته در سینما فلسطین تهران برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ویژه‌برنامه «طوفان خشم» هم‌زمان با جنایت بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی در نوار غزه شامگاه چهارشنبه، بیست‌وششم مهرماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران و هنرمندان عرصه‌های مختلف به میزبانی سینما فلسطین تهران برگزار شد.

شب شعر «طوفان خشم»/ دعوت از هنرمندان برای آغاز یک جهاد هنری

میلاد عرفان‌پور شاعر، مدیر مرکز موسیقی و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری که اجرا و مدیریت این برنامه را بر عهده داشت، در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از حضور اصحاب فرهنگ و هنر اظهار کرد: امشب جزو جلسات ویژه است که بدون تعارف و مبالغه عطر خلوص همه دوستان حس می‌شود و امیدوارم این همتی که بدون هیچ ملاحظه‌ای صورت گرفته است، بتواند گام مهمی برای دادخواهی و ابراز همدردی شاعران، نویسندگان و هنرمندان با اتفاق تلخ شب گذشت غزه باشد؛ حادثه‌ای که امیدواریم به واسطه خون پاک و مقدس شهدای مظلوم مقاومت امضایی برای پایان و انحطاط رژیم صهیونیستی باشد.

وی در ادامه این ویژه‌برنامه تصریح کرد: به واسطه اتفاقاتی که در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه افتاد صحبت کردن امشب برای ما سخت است و امیدوارم به واسطه این همدلی‌ها و دعای خیری که برای مقاومت می‌کنیم، روزهای خوبی را به واسطه خون شهدای غزه و مقاومت پیش رو داشته باشیم.

سرکوب دروغ‌های رسانه‌ای دیوی به نام رژیم صهیونیستی

هادی مقدم‌دوست، نویسنده و کارگردان شناخته شده حوزه سینما هم در این مراسم اظهار کرد: نکته‌ای که به نظر می‌رسد در این مراسم باید به آن اشاره کرد توجه به بحث فعالیت رسانه‌ای دشمن است که در این چند روز آغاز شده و دشمن سعی می‌کند که دروغ‌ها را غالب کند. این نوع ترسیم چهره دیوصفتانه دشمن نکته بسیار مهمی است که باید در رفتار هنری و رسانه‌ای افرادی که در حوزه هنر مقاومت مشغول به فعالیت هستند با حساسیت بیشتری رصد شود.‌

وی افزود: این نوع رویکرد یک کنش رسانه‌ای است که با خلق یک اثر هنری بتوانیم ثابت کنیم که رژیم صهیونیستی به عنوان دیو نمی‌تواند خود را به عنوان یک مظلوم معرفی کند. این یک رویکرد مضحک از دشمن است که باید به واسطه هنرنمایی هنرمندان ما به درستی به نمایش درآید تا این حقه‌بازی‌ها، شارلاتان‌بازی‌ها و فریب‌کاری‌ها خنثی شود؛ شرایطی که دیگر برای همه رو شده است و این رژیم غاصب دیگر کاری نمی‌تواند، بکند.

شب شعر «طوفان خشم»/ دعوت از هنرمندان برای آغاز یک جهاد هنری

دعوت یک گرافیست از هنرمندان برای آغاز یک جهاد هنری

انوشیروانی مانی، از هنرمندان فعال عرصه هنرهای تجسمی هم در این ویژه‌برنامه اظهار کرد: گرافیک بیانی شگرف برای بیان وقایع اجتماعی خود دارد. من خودم به عنوان هنرمندی که در این عرصه فعالیت می‌کنم از زمانی که شاهد شهادت محمدالدوره در آغوش پدرش بودم، دغدغه‌هایم در حوزه هنر مقاومت شکل پررنگ‌تری به خود گرفت؛ شرایطی که همواره به این موضوع فکر می‌کردم که وظیفه یک طراح در این حوزه چیست؟ بنابراین تلاش کردم تا مفاهیم اعتقادی را در عرصه هنرهای تجسمی وارد کنم. این هنر یک زبان است. هنرمند هم با زبانش اعلام انزجار و اعلام خوشحالی و هر اتفاق روحی را بیان می‌کند.

وی افزود: به یاد دارم زمانی که می‌خواستم درباره فلسطین پوستری را طراحی کنم به سراغ عبارت «صهیونیست» رفتم، واژه‌ای که اگر به آن دقت کنیم می‌بینیم که می‌شود: «صهیو»، «نیست» واژه‌هایی که خودشان موید بسیاری از نکات است و دقیقاً اینجا است که گرافیک به بیان مفاهیم کمک می‌کند؛ ما با اعتقادمان سرو کار داریم و از همه هنرمندان می‌خواهم در هر زمینه‌ای که دارند به پاخیزند و آثاری با این عنوان و موضوع خلق کنند زیرا تنها اثری ماندگار است که در دفاع از مظلوم و عدالت خواهی است.

این هنرمند گرافیست تصریح کرد: دشمن از ناحیه فرهنگ و هنر ما وارد شده و چون هنر ما و فرهنگ ما از قوی‌ترین و بهترین هنرمندان برخوردار است بنابراین می‌توانیم بهترین مفاهیم را برای مقابله با دشمن با هنرمان به کار بندیم و با دشمن مبارزه کنیم. هنر ما در اختیار دین ما و اعتقاد ما بوده و امیدوارم هنرمندان ما با هنرشان انزجار خود را از فجایع اتفاق افتاده از سوی رژیم صهیونیستی نشان بدهند و اینجاست که جهاد هنری معنا پیدا می‌کند.

«طوفان خشم»، «پایان حقوق بشر» و قدردانی ویژه دستیار وزیر

علی‌اصغر عزتی‌پاک، نویسنده و داستان‌نویس ایرانی هم در قسمت دیگری از ویژه‌برنامه «طوفان خشم» ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین متنی را با عنوان «پایان حقوق بشر» قرائت کرد. این در حالی است که انتقاد از انفعال غربی‌ها، شرارت اسرائیل علیه انسان و انسانیت با حمایت غربی‌ها از جمله کلیدواژه‌هایی بودند که علی‌اصغر عزتی در این متن به آن اشاره کرد.‌

علی‌محمد مؤدب، شاعر و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم گفت: بسیار سپاسگزارم از همه هنرمندان و نویسندگان و شاعرانی که در این فرصت کم دعوت ما را قبول کردند و به این برنامه آمدند، تشکر می‌کنم و دعا می‌کنم هنر و فرهنگ ما در همه عرصه‌ها بتواند حق‌گذار مجاهدان در راه خدا باشد.

شعرخوانی  و ثبت یک نقاشی به یاد شهدای غزه

علی داوودی، فاطمه نادی‌زاد، سیدعلی لواسانی، میثم یوسفی، امید اردستانی، احمد بابایی، زهرا فرقانی، علیرضا میرزایی، محمدحسین نجفی، محمدرضا طهماسبی، حسین خزاعی، محمدحسین حسنی، حامد فلاحی‌راد و محسن کاویانی از جمله شاعرانی بودند که در این برنامه پیرامون محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی به شعرخوانی پرداختند. ضمن اینکه استاد شوری از هنرمندان عرصه نقاشی نیز در طول برگزاری مراسم با موضوع یادبود شهدای غزه اثری را پیش روی مخاطبان خلق کرد.

شب شعر «طوفان خشم»/ دعوت از هنرمندان برای آغاز یک جهاد هنری

«نبض باران» اجرا شد

امیر حقیقت، از خوانندگان فعال عرصه موسیقی انقلاب هم در بخش دیگری از این مراسم به اجرای تک‌آهنگ «نبض باران» پرداخت، همچنین سیدمحسن حسینی، خواننده موسیقی ایرانی هم از دیگر هنرمندانی بود که در این مراسم قطعه آوازی را در رثای شهدای غزه اجرا کرد.

حبیب احمدزاده، سهیل کرمی، هادی مقدم‌دوست، امیرحسین سمیعی، علی‌محمد مؤدب، محمود رضوی و تعدادی دیگر از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top